Tipy na svačinku od 100-150kcal

Zde vám opětovně předkládám doplněný mini seznam plný tipů na lehkou svačinku, aneb čím se "dorazit". Občas mívám problém, že je potřeba nějakou tu svačinku do sebe hodit, aby tělo nehladovělo a přečkalo do oběda a všechny níže uvedené jsou od 100 do 150kcal. Podívejte se a inspirujte se ☺ 


  1. Ovocné smoothie (rozmixujte libovolné ovoce, jogurt, kostky ledu)
  2. Miska jakéhokoli ovoce
  3. Hrst oříšků, mandlí, sušeného ovoce
  4. Půl celozrnné housky s nízkotučným sýrem
  5. Kompotované ovoce s nízkým podílem přidaného cukru
  6. Banán obalený v kakaovém neslazeném prášku posypaný kokosem
  7. Kousky vejce na tvrdo namáčet do olivového oleje a sladké mleté papriky se solí
  8. 4 střední mrkve
  9. Půl šálku dýňových semínek
  10. Šálek zeleninové polévky
  11. Zeleninová miska
  12. Tuňákový salát
  13. Dva křehké chleby s jogurtem a okurkou
  14. Dva rýžové chleby s rajčetem
  15. Tři hrsti neslazeného a netučného popcornu
  16. Dvě malá kiwi na plátky a 6 mandlí
  17. Půl celozrnné housky se lžičkou ovocného džemu
  18. Hrst hroznového vína (může být i z mrazáku na osvěžení)
  19. Banán a čtvereček hořké čokolády
  20. Bílý jogurt se lžičkou medu, půl šálku jahod
  21. Půl šálku sušeného ovoce bez přidaného cukru (jablka, hruška, mango)
  22. 45 kousků pistácií
  23. Střední jablko se lžící arašídového másla
  24. Střední hruška, malá sklenice mléka
  25. Půl šálku řeckého jogurtu s dvěma lžičkami medu, lžičkou neslazeného kakaa a půl šálkem malin
  26. Půl jablka s plátkem sýry, posypaný pažitkou (do trouby nahřát)
  27. 21 kousků mandlí
  28. 15 kousků hroznového vína, 16 kousků arašídů
  29. 1 kiwi, půl šálku ovesných polštářků
  30. Malý celozrnný pita chléb s tuňákem ve vlastní šťávě a 1 lžící nízkotučné majonézy nebo dresingu
  31. Bílý jogurt s kousky ananasu
  32. Ovesná kaše s hrstí lesního ovoce
  33. Bílý jogurt se lžící javorového sirupu a špetkou skořice
  34. Zelený čaj s ovesnou sušenkou
  35. Sklenice rajčatového džusu a 2 plátky sýra
  36. Mistička mandarinek (i z kompotu) s dvěma lžícemi nasekaných vlašských ořechů
  37. Miska nízkotučného vanilkového pudinku s půl šálkem třešní
  38. Vanilkový jogurt s celozrnnými cereáliemi (Dobrá vláknina)
  39. Cottage Cheese s půl šálkem nakrájeného ananasu (čerstvý nebo v mírně sladkém nálevu)
  40. Půl šálku dýňových semínek



(7. června 2012)

18 komentářů:

  1. Hezký, ale u některých bych se trochu hádala, že mají do 600 Kj ;-) Třeba banán sám jich má 600, a to spíš nějaký menší. Ale jsou to zajímavé kombinace a lepší než sprásknout čokoládu ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenže ono je trochu rozdíl mezi kcal a kJ :-)

      Vymazat
    2. Kačenka to myslela dobře, jen to počítala v KJ :)

      Kači, ono klasická velikost banánu se považuje ta, jehož kalorická hodnota se dle sladkosti pohybuje kolem 90-100 kcal. Pak už to jsou opravdu větší kusy. Ale přesně jak říkáš, i když by byl větší, pořád lepší než čokoláda :)

      Vymazat
  2. To jsou svačinky před obědem, nebo i inspirace na svačinky po obědě?? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani jedno, ani druhé :D Jsou to spíše drobnosti na "doražení" :) Klasické svačiny by dle mého měly být vydatnější. Klasickou svačinu bych viděla ve dvojitém množství :) A odpolední klidně také, ale využívat spíše ty bílkovinné :)

      Vymazat
    2. Já si říkala, že je to nějak málo... Po tomhle bych měla za hodinu hlad :-(

      Vymazat
  3. pěkný:) ale já bych měla po tom ještě větší hlad:D ale něco z toho si na svačinu určitě do školy vezmu a k tomu ještě něco:) protože kolikrát už nevím,co s sebou:D:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. proto jsou to svačinky na "doražení" (viz článek), když člověk potřebuje prostě přečkat třeba hodinu do oběda ;))) moje klasická svačina vypadá taky pomalu jak snídaně a tohle by mi nestačilo :))

      Vymazat
  4. Bezvadný článek, přesně to potřebuji :). Bude třeba pokračování? :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Super tipy, asi si konečně budu muset sehnat to arašídový máslo :-D

    OdpovědětVymazat
  6. Tohle jsou spíš sacharidový na dopoledne, co? Já s dopolední nemám problém, ovoce s kombinuji a je to mňam vždycky, ale ty odpolední - bílkovinné mi nějak dochází nápady. Jediné, co se mi opakuje, je sýr a zelenina (mozz+rajče, eidam+okurka atd.), občas kefír apod. ale bojím se jít do něčeho jiného. Tak uvažuji, jestli právě tu odpolední nenahradit proteinovým nápojem. Monika

    OdpovědětVymazat
  7. Super nápad na tento článek :) Já určitě vyzkouším banán v kakaovém prášku. Už se těším, ale počkám na ten moment až budu potřebovat přečkat :D

    OdpovědětVymazat
  8. když si vyberu dvě, tak to bude na svačinku stačit :D
    ale díky moc za tipy :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)