Potravinový talíř

Během posledních pár dnů jsem na internetu našla zajímavá, velmi zajímavá videa a články na zahraničních serverech, které se věnují nejmodernějším poznatkům v oblastí zdravé výživy. Dnes vám chci ukázat, jak by měl být sestaven náš talíř. Respektive z čeho. Vy už dobře znáte tzv. nutriční pyramidu. Učili jsme se už na škole, z čeho nejvíce bychom měli sestavovat svůj jídelníček a z čeho nejméně. Znáte ale potravinový talíř?





Podíváte-li se na obrázek, rozdělení potravin na talíři je zřejmé. 
33% talíře tvoří ovoce a zelenina
33% talíře tvoří sacharidů ve formě pečiva, rýže, těstovin, brambor, obilovin, atd.
15% by měly tvořit mléčné výrobky a mléko
12% talíře by mělo obsahovat proteiny ve formě ryb, vajíček, masa, fazolí a dalších
8% talíře by mělo obsahovat nápoje a jídlo s vysokým podílem cukru a tuku

Některé potravinové talíře dokonce nezmiňují onu poslední osmi procentní skupinku. Ale striktně se drží zásady 50% talíře ovoce a zelenina, 25% talíře proteiny, 25% sacharidy.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář :)