Den 33

Ahoj holky, (možná i kluci ), 
přináším vám další přehled z článku, který mě velmi zaujal a který by vám určitě mohl pomoci. Článek napsala Michelle Obama pro everydayhealth.com a popisuje se v něm, jak můžeme sami sobě pomoci v případě kontroly porcí různých jídel na našem talíři. Kolik toho sníme se samozřejmě odráží na naší váze. Hlídat si kalorie a hlídat si množství jídla na talíři je samozřejmě otrava, ale je to jediná účinná cesta, jak se zdravě zbavit kil navíc. 
  1. Nemůžeme jíst zdravě, když sníme cokoliv se před námi objeví na talíři. Vážit a "měřit" jídlo nás naučí odhadovat ty správné porce. Kolik ale je ta správná porce? Dnes už není bageta nebo muffin tak jak tomu bylo před dvaceti lety. Vše získalo na objemu, tudíž i na kaloriích. Můžeme se však naučit odhadovat ty správné porce. Např. jeden šálek se vyrovná velikosti tenisového míčku, jedna porce masa se rovná velikosti balíčku karet, jedna porce těstovin, rýže nebo cereálií by se měla rovnat velikosti počítačové myši.
  2. Čtěte štítky na potravinách. (Já to nedělala, ale teď studuji jak profík :D). Hlavně se zaměřte na kalorické hodnoty. To co na obalu popisují jako jednu porci, můžou být ve skutečnosti dvě. Tím se nám hodnoty zdvojnásobí!
  3. Bufety a fast foody, kde si na VELKÝ talíř můžete donekonečna za jednu cenu přidávat, je předem prohraná bitva. Vyvarujte se takovým místům.
  4. Nejlepším pomocníkem jak monitorovat své porce jsou malé talíře. Když na něj ještě z poloviny dáte zeleninu, máte vyhráno. Je to skvělý trik pro oko, že je talíř plný!
  5. Jdete na večeři? Rozdělte přinesenou porci na polovinu a jednu z nich nechte. Neodnášejte si žádné zbytky domů, raději se rozdělte s přítelem. 
  6. Zapisujte si, co jíte.
  7. Pryč od senzačních nabídek dvojitých porcí za cenu jedné, nepijte sodovky. Dnešní limonády mají 3x více kalorií než tomu bylo před dvaceti lety. (Dnes cca 250kcal)
  8. Nenahrazujte jídlo džusy nebo jinými nápoji. Žaludku se nezavděčíte.
Doufám, že vám alespoň něco z toho pomohlo a pomohlo pootevřít oči :) Za mě vám velmi doporučuji bod číslo 4. Moc se na takový talíř nevleze a najíte se i tak. Střídmě a akorát.

Zde ještě pár fotek, pro inspiraci :) Namíchala jsem si těstovinový salát do sklenice, páni, to vám byla najednou bašta :D A taky vyplněný plakátek ze včerejška na čtyři měsíce cirka. Hodně moc vám držím palce a přeji hodně síly do odhodlaní začít nebo vydržet ve zdravém životním stylu, ten pocit stojí za to a je nenahraditelný.



Jóóóó a ještě jsem zapomněla na odkaz na jednu výtečnou (a zdravou, pokud to člověk nepřežene - jako se vším) věc. Mnozí z vás už viděli, ale přesto musím upozornit na tento skvělý rebarborový koláč od Kim.

No a já už jdu na Jill :P
..................................................................................................................................................................
SO MANY REASONS TO BE FIT!!!
http://reasonstobefit.tumblr.com